فرق بالانس روکار و معمولی؛ نکتهای که باید بدانید
بالانسکردن چرخها یکی از خدمات ضروری برای افزایش ایمنی خودرو و دوام لاستیک است. بسیاری از رانندگان هنگام مراجعه به تعمیرگاه میپرسند: فرق بالانس روکار و معمولی چیست؟ واقعیت این است که این دو روش تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند و آنچه اهمیت دارد، کیفیت دستگاه بالانس و تخصص اپراتور است.
بالانس معمولی یا ایستاده
در روش بالانس معمولی، چرخ از خودرو باز شده و روی دستگاه مخصوص قرار میگیرد. دستگاه با تشخیص نقاط سنگینتر، با کمک وزنه تعادل ایجاد میکند.
مزایا:
- سرعت بالاتر
- هزینه کمتر
نکته مهم: اگر دستگاه بالانس قدیمی یا بیدقت باشد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت؛ حتی اگر روش بالانس صحیح انجام شود.
بالانس روکار یا دینامیک
در این روش، چرخها در همان حالت بسته روی خودرو تست و اصلاح میشوند.
مزایا:
- شبیهسازی شرایط واقعی حرکت خودرو
- دقت بیشتر در سرعتهای بالا
نکته مهم: باز هم دقت دستگاه و مهارت کارشناس از خود روش مهمتر است.
آیا این دو روش تفاوت زیادی دارند؟
خیلیها تصور میکنند بالانس روکار بسیار بهتر از معمولی است، اما تجربه نشان داده که اگر دستگاه بالانس مدرن و دقیق باشد، تفاوت چندانی بین این دو روش وجود ندارد.
پس آنچه اهمیت دارد:
- دستگاه بالانس باکیفیت
- اپراتور حرفهای و آموزشدیده
جمعبندی
چه بالانس روکار و چه بالانس معمولی را انتخاب کنید، نکته اصلی این است که کار توسط دستگاه دقیق و اپراتور حرفهای انجام شود.
در معین تایر خدمات بالانس با دستگاههای مدرن و استاندارد انجام میشود تا خیالتان از ایمنی و آرامش در رانندگی راحت باشد.